top of page
Original on transparent_WEBSITE.png
Bruker- og salgsbetingelser

Betingelsene på denne siden er det som våre kunder aksepterer ved å gjøre et kjøp i denperfektepizza.no nettbutikk

Generelle betingelser Alle kan handle på denperfektepizza.no Nettbutikk. For informasjon om dine lovbestemte rettigheter som forbruker henvises til:

Forbrukerkjøpsloven

Angrerettloven

Markedsføringsloven

Personopplysningsloven

E-handelsloven

EUs Forordning nr. 1169/2011 (Matinformasjonsforordningen)

For kunder i denperfektepizza.no Nettbutikk gjelder de generelle betingelsene. En kunde for oss er helt anonym i den forstand at vi ikke kan tilby en personalisert handleopplevelse.


Informasjon om selger denperfektepizza.no Wood Oven AS org. nr. 926514865MVA
Kundeservice telefon nummer 928 40080
Storgata 1
3611 Kongsberg

Epostadresse: hei@denperfektepizza.no

Bestilling

Det som står beskrevet i dette avsnittet gjelder for alle kunder i denperfektepizza.no Nettbutikk. Bestilling og kjøp gjøres gjennom nettstedet denperfektepizza.no. Kunden velger i bestilling om det skal hentes eller leveres. Ordrer behandles samme dag eller neste arbeidsdag, maks ordrebehandlingstid er 3 arbeidsdager. Etter fullført bestilling blir bestillingsbekreftelse sendt til kundens oppgitte e-postadresse. Bekreftet bestilling kan kanselleres før ordren er bekreftet som sendt.

Kunden kan velge om bestillingen skal utleveres fra et hentepunkt, eller leveres til nærmeste hentested av denperfektepizza.no sin samarbeidspartner på levering av matvarer. Kundens leveringsgebyr avhenger av valgt leveringsmetode.

Priser og betaling Alle priser i denperfektepizza.nos nettbutikk er oppgitt inkludert norsk merverdiavgift med mindre annet er opplyst. Kunden betaler ved bruk av bank- eller kredittkort via denperfektepizza.nos nettbutikk sin samarbeidspartner Klarna eller med mobilapp fra Vipps. Dersom varen er oppgitt med ca vekt, eller annet ca volummål, vil det bli utlevert innen angitt vektgrense og pris bli som angitt på nettbutikk (f.eks. Parmigiano ost (ca 270g-300g).

Levering

Ved henting av varer i hentepunkt: Dersom kunden har valgt å hente varer i en hentepunkt, vil kundens bestilling utleveres ved den butikken som er avtalt på bestillingstidspunktet, og i det tidsrommet som er angitt på bestillingsbekreftelsen. Alle varer pakkes fysisk på lager og det er derfor ikke mulig å endre hentested eller varer. Kunden vil få en sms eller e-post når varene er pakket og klare for henting.


Ved forsinkelser vil denperfektepizza.no varsle kunden så fort denperfektepizza.no har kunnskap om det. Ved manglende henting vil denperfektepizza.no prøve å kontakte kunden, men tar ikke ansvar for forringet eller redusert kvalitet og/eller holdbarhet på varer som ikke blir hentet innen det opprinnelig bestilte hentetidspunkt.


Ved hjemlevering/postkontor/post i butikk: Hjemlevering/postkontor/post i butikk skal skje via Posten. Dersom kunden har kjøpt kjølevarer, pakkes alle kjølevarer i samme eske med andre varer med bobleplast rundt kjølevaren. Fryse/kjøleelement er anbefalt ved kjøp, og kjøpes separat av kunde. Merk at straks vi sender varene ut, flyttes risikoen for varene over på kunden. De aller fleste kjølevarene i vårt sortiment er ikke lettbedervelige, og det er ingen helsefare forbundet med forhøyet temperatur på varene. Men en forhøyet temperatur kan gå ut over kvaliteten for øvrig, samt gi varen kortere holdbarhet. Merk: Foreløpig sendes kjølevarer ut én gang i uken, bare på tirsdager.


Varene leveres til nærmeste Bring/Posten hentested Post i butikk. En automatisk melding vil komme til mottaker om at pakken er levert til hentested.

Om pakken inneholder kjølevarer, tar denperfektepizza.no ikke ansvar for forringet eller redusert kvalitet og/eller holdbarhet på varer som ikke blir hentet den dagen når melding om levering er mottatt. Hvis pakken ikke blir hentet og blir returnert tilbake til oss (etter Postens reglementer) og kjøper bli fakturert for returfraktkostnadene.

Reklamasjon

Alle reklamasjoner på kjøp gjennom denperfektepizza.no er regulert i henhold til forbrukerkjøpsloven av 21. juni 2002 nr. 34. Det er viktig å melde fra om eventuelle mangler til denperfektepizza.no innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget. Fristen for reklamasjon er aldri kortere enn to måneder fra tidspunktet kunden oppdaget mangelen. Merk at klagefristen uansett må være innen 2 måneder etter at varen ble mottatt.

Kunden må også kontrollere at leveransen samsvarer med bestillingsbekreftelsen. Eventuelle avvik skal meldes til Kundeservice via tilbakemeldingsskjema på ordren.

To vilkår må være oppfylt for at denperfektepizza.no skal holdes ansvarlig for en reklamasjon:

Varen må ha hatt en mangel ved kjøpstidspunktet.
Reklamasjon må meldes innen de fristene som er satt av forbrukerkjøpsloven.
Reklamasjon gjelder ikke på matvarer. For ytterligere hjelp kan kundeservice kontaktes via chat, e-post eller telefon.

Angrerett

denperfektepizza.no følger reglene i Angrerettloven som gir 14 dagers angrefrist fra leveringsdato. Spesielle bestemmelser i Angrerettloven gjelder for tidsbestemte ytelser og varer som forringes raskt, som for eksempel matvarer som skal oppbevares kjølt eller fryst.

I henhold til angrerettloven § 22 gjelder ikke angreretten for:

Varer som forringes eller raskt går ut på dato.
Forseglede varer som ikke er egnet for retur av hensyn til helsevern eller hygiene dersom forseglingen er brutt.
Tjenester som haster å få utført og hvor forbrukeren har bedt om rask utførelse.
Transport av varer med en bestemt dato eller tidsrom for utførelse.
For å benytte angreretten, må kunden varsle denperfektepizza.no tydelig via brev eller e-post. Angrerettskjema kan benyttes, men det er ikke obligatorisk.

denperfektepizza.no tilbakebetaler alle mottatte betalinger, inkludert leveringskostnader, men kan holde tilbake tilbakebetalingen til varene er returnert.

Retur

Varer kan returneres innen 14 dager fra mottak. Kunden dekker selv kostnadene ved retur og er ansvarlig for eventuell verdireduksjon som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon.

Kundens plikter

Kunden er ansvarlig for å hente eller motta varer til avtalt tid og sted. Mottatte varer skal kontrolleres, og eventuelle mangler skal meldes i henhold til reklamasjonsrutinen beskrevet over.


Ekstraordinære forhold

denperfektepizza.no er kun ansvarlig for tap av varen dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis denperfektepizza.no kan vise at mangelen skyldes forhold utenfor denperfektepizza.no kontroll, og som denperfektepizza.no ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av.

denperfektepizza.no er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra denperfektepizza.no sin side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 21. juni 2002 nr. 34.

Force majeure Er denperfektepizza.no forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet som når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valutarestriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er denperfektepizza.no fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Tvister og lovvalg Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som angår der i omtalte og der av følgende rettsforhold hører inn under de ordinære domstoler, med Kongsberg tingrett som verneting. En forbruker som har inngått avtale med en næringsdrivende om varer eller tjenester til personlig bruk, kan anlegge sak mot denperfektepizza.no ved sitt alminnelige verneting, som normalt er der forbrukeren har bopel.


Forbehold

denperfektepizza.no forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen. Eventuelle endringer i salgs- og kundebetingelser vil bli kunngjort og gjort gjeldende fra tidspunkt som følger av kunngjøringen. Brukeren er selv ansvarlig for å følge de til enhver tid gjeldende salgs- og kundebetingelser.


Med forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at denperfektepizza.no ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk eller annen markedsføring. Dersom dette forekommer har kjøper rett til å avstå fra bestillingen.


Informasjon oppgitt om produktene i henhold til Matinformasjonsforordningen EU 1169/2011, slik som næringsinnhold, ingredienser, allergener m.m. er levert av den enkelte produsent. denperfektepizza.no AS er ikke ansvarlig for eventuelle feil eller mangler i den oppgitte informasjonen. Merk at all allergeninformasjon må brukes med varsomhet og kun forstås som veiledende. Den som tilbereder eller serverer mat til en allergiker må alltid lese varens/pakningens ingrediensliste nøye.

Bilder brukt på sidene våre er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.

Behandling av personopplysninger All informasjon om deg som kunde blir behandlet i henhold til lovverket og retningslinjer gitt av Datatilsynet. Kunder kan på forespørsel få innsyn i den informasjon som er registrert om seg etter denne avtale, samt kreve eventuelle feil rettet.

Nyhetsbrev og kommunikasjon denperfektepizza.no forbeholder seg retten til å kommunisere med kunden rundt det som gjelder en spesifikk ordre. Eksempler på dette er ordrebekreftelse på epost, og sms med informasjon om levering. I tillegg vil kundens samtykke til dialog gitt til denperfektepizza.no være styrende for hvilken ytterligere kommunikasjon kunden mottar fra denperfektepizza.no. Disse samtykkene kan administreres på min side på denperfektepizza.no.


Copyright

denperfektepizza.no med logo er et registrert varemerke av Wood Oven AS.

Alt innhold på disse nettsidene er Wood Oven AS eller underleverandør av nevntes eiendom og er beskyttet etter bl.a. opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen.

bottom of page