Bestilling og Levering
Ordrebehandlingstid
-
Ordre behandles neste arbeidsdag og senest innen tre arbeidsdager. Etter at bestillingen er fullført, sendes en bestillingsbekreftelse til kundens oppgitte e-postadresse. En bekreftet bestilling kan kanselleres før ordren er bekreftet som sendt.
-
Kunden kan velge om bestillingen skal hentes fra et hentepunkt eller leveres til nærmeste hentested av denperfektepizza.no sin samarbeidspartner. Leveringsgebyret avhenger av valgt leveringsmetode.
Levering
Ved henting av varer i hentepunkt:
-
Hvis kunden har valgt å hente varer i et hentepunkt, vil bestillingen bli utlevert ved den avtale butikken på bestillingstidspunktet, innen det tidsrommet som er angitt på bestillingsbekreftelsen. Alle varer pakkes fysisk på lager, og det er derfor ikke mulig å endre hentested eller varer etter pakking. Kunden vil motta en SMS eller e-post når varene er pakket og klare for henting.
-
Ved forsinkelser vil denperfektepizza.no varsle kunden så snart de er klar over forsinkelsen. Hvis kunden ikke henter varene til avtalt tid, vil denperfektepizza.no forsøke å kontakte kunden, men tar ikke ansvar for forringet eller redusert kvalitet og/eller holdbarhet på varer som ikke hentes innen det opprinnelige hentetidspunktet.
Ved hjemlevering/postkontor/post i butikk:
-
Hjemlevering, levering til postkontor, eller post i butikk skjer via Posten. Hvis kunden har kjøpt kjølevarer, pakkes disse i samme eske med andre varer og bobleplast rundt kjølevarene. Fryse- eller kjøleelementer anbefales ved kjøp av kjølevarer og må kjøpes separat av kunden. Når varene er sendt, overføres risikoen for varene til kunden. De fleste kjølevarer i vårt sortiment er ikke lett bedervelige, og det er ingen helsefare forbundet med forhøyet temperatur på varene. En forhøyet temperatur kan imidlertid påvirke kvaliteten og redusere holdbarheten.
-
Varene leveres til nærmeste Bring/Posten hentested eller Post i butikk. Kunden vil motta en automatisk melding når pakken er levert til hentestedet.
-
Hvis pakken inneholder kjølevarer, tar denperfektepizza.no ikke ansvar for forringet eller redusert kvalitet og/eller holdbarhet på varer som ikke blir hentet samme dag som meldingen om levering er mottatt.
-
Hvis pakken ikke hentes og returneres til oss (etter Postens reglementer), vil kunden bli fakturert for returfraktkostnader.